پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی پروژه بولوار قمربنی هاشم (ع) و زیر گذر شهید هریری در مشهد اعزام کاروان بسیج شهرداری مشهد به مراسم سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) یاد «آتشبار ضدطیاره»| ناشنیده‌هایی از تاریخچه فلکه «ضِد» در خیابان امام رضا(ع) مشهد مترو مشهد روز دوشنبه (۱۴ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد در روز رحلت حضرت امام‌خمینی‌(ره) و روز دحوالارض اعمال‌قانون یک‌ هزار و ۳۶۵ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۳۸ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) ۵۳ درصد حریق‌ها در مشهد منشأ برقی دارد ترافیک سنگین پیرامون حرم امام‌رضا(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) سلیمی: پیام پویش نائب الزیاره همدلی و وحدت است پیشرفت ۷۳ درصدی رینگ پیرامونی بوستان ۷۳ هکتاری کرامت در مشهد مترو مشهد روز شنبه (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) رایگان است سرویس‌دهی رایگان اتوبوس‌رانی مشهد ویژه روز زیارتی امام‌رضا‌(ع) (۱۲ خرداد ۱۴۰۳) قائل‌شدن حق بازتعریف فضاهای شهری برای شهروندان آیین افتتاحیه نخستین همایش ملی برنامه‌ریزی، توسعه و تسهیل زیارت و گردشگری در مشهد | مدیریت شهری، متمرکز بر توسعه فرهنگ زیارت است + فیلم ۴۲۲ واحد مسکونی شهری که درپی سیلاب مشهد آسیب‌ دیده‌اند، نیاز به بازسازی دارند اعمال‌قانون ۲ هزار و ۶۲ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۳ نفر در تصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در میدان آزادی و میدان سپاد | فوت راکب موتورسیکلت در تصادف هم‌زمان با کامیون و سواری در مشهد (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) بازسازی آسیب‌های ناشی از سیلاب در مشهد سرعت می‌گیرد + فیلم مصدومیت ۲۴ نفر در خراسان‌رضوی بر اثر حوادث ترافیکی طی شب گذشته (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) هوای کلانشهر مشهد امروز سالم است (۱۰ خرداد ۱۴۰۳) آغاز به‌کار نخستین نمایشگاه کشت گلخانه‌ای و تجهیزات وابسته در مشهد | معرفی دستاورد‌های حوزه تجهیزات منزل با حضور ۸۶ تولیدکننده ایرانی + فیلم
سرخط خبرها

اولین اتوبوس برقی کشور در مشهد رونمایی شد + فیلم

  • کد خبر: ۶۹۲۹۶
  • ۱۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
اولین اتوبوس برقی کشور در مشهد رونمایی شد + فیلم
در مراسمی با حضور عباس علی‌آبادی مدیرعامل گروه مپنا؛ محمدرضا کلائی شهردار مشهد و جمعی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری اولین اتوبوس برقی کشور در مشهد رونمایی و به‌صورت آزمایشی در خط یک BRT فعال شد.

به گزارش شهرآرانیوز، این اتوبوس در راستای کاهش آلودگی هوا و استفاده از حمل‌ونقل پاک، با مشارکت ۵۰ درصدی شهرداری مشهد و شرکت مپنا با قراردادی به مبلغ ۶۸ میلیارد ریال ساخته شده است.

این اتوبوس برقی با یک بار شارژ قادر به طی مسافتی حدود ۳۰۰ کیلومتر است که با این میزان مسافت تنها به یک‌بار شارژ در روز نیاز خواهد داشت.

 

اولین اتوبوس برقی از مشهد به ایران سلام کرد

عباس علی‌آبادی، مدیرعامل مپنا، در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس‌برقی ساخت داخل در مشهد گفت: در اهمیت محیط زیست و انرژی تردیدی نیست، این اتوبوس بخشی از آینده است.

وی با بیان اینکه اتوبوس‌های آینده؛ برقی، هوشمند و با امکانات روز هستند و این اتوبوس اکثر این ویژگی‌ها را دارد، افزود: رهبری فرموده‌اند دنباله‌رو نباشید پیشتاز باشید، ما به دنبال این هستیم که در آینده خودروی خودران تولید کنیم.

وی ادامه داد: از شهردار مشهد تشکر می‌کنم که به مپنا اعتماد کرد. برق از حرم امام رضا (ع) به مردم ایران سلام کرد، امروز هم اولین اتوبوس برقی در مشهد رونمایی شد.

 

 رونمایی از اولین اتوبوس‌برقی ساخت داخل به نام مشهد ثبت شد

مسعود ریاضی، رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای شهر، در مراسم رونمایی از اولین اتوبوس‌برقی ساخت داخل در مشهد گفت: مشکل آلودگی هوا با این اتوبوس رفع نمی‌شود چون سهم آن در حمل‌ونقل ناچیز است اما این قطعه آغاز یک پازل است.

وی با بیان اینکه امروز از یک نماد رونمایی می‌کنیم که در آینده باعث پیشرفت می‌شود، افزود: از مسئولانی که دغدغه داشتند و تلاش کردند، از گروه مپنا، شهردار و دیگر دست‌اندرکاران سپاسگزارم.

به گفته وی، ما همیشه در شورا بهترین‌ها را برای مردم خواستیم و تصویب کردیم.این اتوبوس زمینه‌ساز اتوبوس‌های دیگر، تاکسی‌ها و خودروهای برقی خواهد بود. این روز در تاریخ ثبت می‌شود.

 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->